Databáze skal - sektor: Čertovy skály u Černolic

regionregionPraha a Střední Čechy
oblastoblastPraha a okolí

Omezení: bez omezení
Popis: Tradiční lezecká oblast. Skály probíhají od JZ k SV, netvoří souvislý hřeben, ale několik na sebe navazujících skalních útvarů oddělených žlaby spadajícími k J a JV. K JV spadají skály kolmými a místy převislými stěnami, v nejvyšších bodech vysokými přes 20m. K SZ jsou stěny nízké a spadají na podélný terénní val. Oblast je často navštěvovaná na podzim (první lezení horoškol), v zimě a na jaře, atraktivní zejména za slunných dní, kdy jsou jižní svahy příjemně nasvícené. Najdeme zde lehčí a středně obtížné cesty. Charakter: členité věže a polověže se stěnovými a spárovými výstupy, četné převisy.

Pozor! Staré fixní jištění není důvěryhodné! Staré skoby byly ponechány jen z důvodů historických a také proto, že lámavá skála by při jejich vytloukání byla devastována! Terén těchto skal je především terénem na nácvik zakládání vlastního jištění.
Přístup k sektoru: Skály jsou v obci Černolice, mezi Všenorami a Řitkou. Vlakem nejlépe právě do Všenor (trať Praha - Beroun), a potom vzhůru do kopce směrem na Hřebeny. Nezahnout po žluté doprava, ale pokračovat traverzem až na silničku. Tam vlevo a po spatření louky touto vpravo vzhůru ku skaliskům. Nebo po hlavní silnici směrem na Jíloviště a Řitku a zavčas uhnout doprava. A nebo se zeptat. Z Dobřichovic jezdí také autobus až do Černolic. Autem tam pochopitelně jde dojet rovněž. Nejlépe dálnicí na Strakonice, pak odbočit na Řitku a za chvíli jste tam.