Databáze skal - sektor: Skály 'Na strašidlech'

státstátČeská republika Česká republika
regionregionSeverozápadní Čechy
oblastoblastKrušné hory

Popis: Skály leží jižně pod vrcholem horského hřbetu „Na Strašidlech“ SZ od Horní Blatné v Krušných horách. Skály jsou ze svoru rozmanité pevnosti, nedoporučuje se další skobování. Výška stěn je od 6 do 25 metrů.
Charakter: Jsou tu všechny formy lezení–plotny, spáry, sokolíky, kouty, komíny i krátká hřebe­novka.
Jištění: Fixní jištění jen v nejnutnějších místech, je třeba počítat s používáním vklíněnců a smyček.
Přístup k sektoru: Vlakem nebo autobusem z Karlových Varů do města Horní Blatná, odtud Lesní ulicí, která ústí na náměstí Sv.Vavřince, k fotbalovému hřišti. Odtud po lesní cestě podél lesa (zn. cyklistická stezka) a posléze do lesa. Asi 1,5km od hřiště, v místě, kde cesta začíná prudčeji klesat a stáčí se vpravo, odbočíme vlevo na stezku. Po 50m spatříme vpravo věž Blatenské dvojvěží. Pokračujemeli po stezce dále, dojdeme na paseku, kde začíná pás ostatních skal.