Databáze skal - sektor: Telčské údolí

státstátČeská republika Česká republika
regionregionSeverozápadní Čechy
oblastoblastKrušné hory

Popis: Malá skalní oblast místního významu s lehčími výstupy. Skály v nadmořské výšce 722 m n.m.
Přístup k sektoru: : Z Jirkova dojedeme přes Boleboř a Svahovou do Rudolic v Horách, kde musíme zanechat dopravní prostředek a dále se vydat po svých pro zákaz vjezdu. Po jediné silnici pokračujeme směrem na Kalek, až dojdeme na dno údolí. Zde na rozcestí odbočíme vpravo na bývalou osadu Gabrielina Huť. Již z rozcestí spatříme skalní věž Na volárně. Asi po 3 km se objeví vpravo ve svahu divoce vyhlížející rozeklaný skalní útvar U kříže. Kdysi stál na vrcholu železný kříž. Na protější straně údolí je skryta ve smrkovém porostu maličká věž Rolnička. Půjdeme-li dále, narazíme zhruba po 1 km opět po pravé straně na Velkou stěnu, což je poslední skála v Telčském údolí.
Pro úplnost je však třeba se zmínit o skalní stěně Cestář, která se ale nenachází v Telčském údolí. K Cestáři dojdeme, když na konci údolí za vodní nádrží odbočíme podél hranic a Načetínského potoka vlevo. Asi po 5 min. dojdeme ke skále.