Databáze skal - oblast: Skály na hřebeni Černé Studnice

státstátČeská republika Česká republika
regionregionJizerské hory

Přístup:Černostudniční hřeben tvoří jakési jižní předpolí Jizerských hor. Táhne se od západu na východ. Pod jeho západními svahy leží Jablonec a na východě černostudniční svahy spadají k Tanvaldu. Z Jablonce se dostanete na tento hřeben pokud pojedete z Jablonce nad Nisou směrem na Železný Brod a na Vrkoslavicích odbočíte doleva na Dolní Černou Studnici. Zde opět odbočíte vlevo a přes Horní Černou Studnici můžete dojet až na nejvyšší bod celého hřebene - Černou Studnici (896 m n. m.). Zde je možné parkovat auto u kamenné rozhledny (restaurace). Pro pěší sem vede z Jablonce turistická zeleně značená stezka. Od rozhledny vede východním směrem turistická červeně značená hřebenovka přes sedlo Berany (780), Pustinu (831), Vrchůru (700) a Muchov (786) až do Tanvaldu (Jablonec - Tanvald cca 15 km). Horolezce budou zajímat především dvě skalní oblasti, které se rozkládají na obou koncích hřebene. První oblast se nachází asi 900 metrů na východ od rozhledny na Černé Studnici při cestě na Berany. Předtím než cesta začne výrazněji klesat do sedla Berany, lze přímo z cesty zahlédnout vpravo skupinku Čertových Skal. Tvoří ji čtyři skály. Dominantní Kladívko je charakteristické svým tvarem. Nedaleko jsou Černostudniční Věž, lehce dostupný Čertík a dvojvrcholová Čertova Hlavička. Černostudniční Věžička potom naopak leží asi 120m západně od rozhledny. Cestou dále do Tanvaldu míjíme řadu méně významných skalek (např. Buchta) a na východním konci hřebene - v okolí vrchu Muchov se rozkládá další horolezecká oblast Muchov - Šouf. Horolezecké terény nabízí skupina skal okolo Hamrské Vyhlídky, samotný skalnatý vrchol Muchova, Skalní Brána cestou dále na Tanvald, řada skal kolem cesty (Muchovský Everest...), masiv vyhlídky Terezinka a poslední mohutná skála hřebenu - Terezka.
Popis:Černostudniční hřeben tvoří jakési jižní předpolí Jizerských hor. Táhne se od západu na východ. Pod jeho západními svahy leží Jablonec a na východě černostudniční svahy spadají k Tanvaldu.